Ik ben Nienke Groen en sinds een aantal jaar weten wij dat mijn man een hersentumor heeft, waaraan hij helaas gaat overlijden. Wij hebben twee jonge kinderen, van 2 en 4 jaar. Hoewel ik dankbaar ben voor de tijd die we nog samen kunnen doorbrengen, is het alles bij elkaar soms best pittig.

De verpleegkundige uit het ziekenhuis wees ons op Stichting ‘kLEEF!. Een inloophuis voor mensen met kanker, maar ook voor hun naasten en nabestaanden. Op verschillende manieren bieden zij steun. Zo hebben wij een keer met een deskundige een gesprek gevoerd over hoe je als gezin met jonge kinderen met een situatie als de onze om kunt gaan. Mijn man haalt steun uit de gesprekken die hij bij ‘kLEEF! met lotgenoten voert.

Daarnaast biedt ‘kLEEF! tegen een kleine eigen bijdrage bijvoorbeeld massages aan door professionele masseurs. Ongeveer één keer in de zes weken maak ik gebruik van een massage. Het is heel fijn om zo even een moment voor jezelf te hebben, even een stukje ontspannen, letterlijk en figuurlijk. Daarna drinken wij altijd een kopje thee, waarbij er altijd een luisterend oor is.

Ik ben Stichting ‘kLEEF! en al haar vrijwilligers heel dankbaar voor wat zij doen en hoop dat ook anderen de weg naar hen weten te vinden.