Intimiteit en seksualiteit  bij kanker, nieuw spreekuur bij Stichting kLEEF!

Seks is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van hun relatie en van hun leven. Door kanker kan je seksleven veranderen. Dat verschilt per persoon. Misschien heb je minder zin in seks. Of voelt het door je ziekte of de behandeling anders dan vroeger. De onzekerheid over je lichaam kan een grote rol gaan spelen. Maar ook je partner kan het lastig vinden om hiermee om te gaan.

Maar liefst twee derde van (ex)kankerpatiënten geeft aan dat hun seksualiteit en intimiteit slechter zijn geworden. Zij ervaren lichamelijke problemen, maar ook andere problemen zoals: geen lust of zin in seks, geen opwinding, een veranderende seksuele relatie en een ander zelfbeeld (bron: NFK).
Onderwerpen die niet altijd aan bod komen tijdens en na de behandeling.

Wij horen van onze gasten dat hierover in gesprek gaan niet zo gemakkelijk is, maar dat zij er wel veel behoefte aan hebben.

Vanaf heden kunnen daarom mensen met kanker (en hun partner) hierover praten bij Stichting ‘kLEEF!, inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten. Nelleke van Eerten, oud huisarts en systeem therapeut heeft veel ervaring op dit aandachtsgebied.

Gesprekken met Nelleke zijn strikt vertrouwelijk, wij werken zonder wachtlijsten en de gesprekken zijn kosteloos.

Voor meer informatie en een eventueel gesprek kunt u mailen info@stichtingkleef.nl of bellen met 055-576 26 76.