Stichting ‘kLEEF! met haar Roparunhuis Auke van der Veen is een inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten/ nabestaanden
Circa 90 vrijwilligers zijn werkzaam in het inloophuis. Zij werken onder leiding van een coördinator en een directeur.
Het Roparunhuis Auke van der Veen bestaat in oktober 20 jaar. Het inloophuis is vijf dagen per week open.

Wij kijken wij uit naar een Inspirerende Coördinator  (28-30 uur per week)

De coördinator heeft de dagelijkse leiding op de werkvloer en coacht en ondersteunt onze vrijwilligers. Niet alleen praktisch, maar ook op inhoud.
Tevens organiseert de coördinator de al lopende activiteiten in het huis en denkt mee over nieuw te ontwikkelen activiteiten voor gasten. Onderhoud de dagelijkse contacten met de docenten/activiteiten begeleiders, volgt de groepsdynamiek, en stuurt bij waar nodig.
Hij/zij heeft ook een rol in de werving en selectie van nieuwe vrijwilligers, samen met het team.
Hij/zij denkt mee over het vrijwilligersbeleid en voert dit mede uit. Daarnaast zal de nieuwe coördinator o.a. ons team van  (professionele) gespreksbegeleiders ondersteunen en kaders aanreiken voor verdieping en ontwikkeling. Het dagelijks onderhouden van contacten met de eerste en tweede lijn zorg/ketenpartners, en de daaruit voortvloeiende acties (zoals organiseren van lezingen/ontmoeting bijeenkomsten) behoort ook tot het takenpakket, almede de uit de functie voortvloeiende administratieve taken zoals o.a. roostering/planning/samenstelling groepen bij de activiteiten.

De coördinator volgt de ontwikkelingen op het gebied van psychosociale zorg en oncologie en is een inspirator richting onze vrijwilligers en het team.

Functie eisen:

• Relevant HBO diploma, bijvoorbeeld (geestelijke) gezondheidszorg
  • Meerdere jaren ervaring als coach/trainer
  • Bij voorkeur werk ervaring in het werken met vrijwilligers.
  • Ervaring met begeleiding van individuen/groepen.
  • Werkervaring op het gebied van levensvragen, rouw en verlies.
  • Kennis en ervaring met gesprekstechnieken
  • Goede organisatorische en leidinggevende vaardigheden

Kernkwaliteiten

• Actief en aandachtig kunnen luisteren.
  • Kan goed omgaan met afstand en nabijheid
  • Motiverende en inspirerende manier van coachen
  • Besluitvaardig, initiatiefrijk, tactvol, doortastend, relativeringsvermogen en humor

Werken bij ‘kLEEF! is werken in een bijzondere organisatie. Een plek waar veel ervaren en betrokken mensen werken. Aandacht voor de gast en voor elkaar staat centraal in ons huis.

We bieden een fijne, warme werkomgeving. Wij leren dagelijks van elkaar, en wij gaan uit van de veerkracht van onze gasten. Veel van onze vrijwilligers zijn onbetaalde professionals. Met hun eigen unieke inspirerende achtergrond en ervaring zijn zij van onschatbare waarde voor onze dienstverlening aan onze gasten.

Wij zijn als inloophuis nagenoeg volledig afhankelijk van giften en sponsoring voor ons voortbestaan.

– Salarisschaal 8, conform CAO Sociaal werk, inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
– Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband.
– Bij voorkeur woonachtig in de Gemeente Apeldoorn.

Inlichtingen:

• Schriftelijke reacties, (met CV) naar de sollicitatie commissie: contact@stichtingkleef.nl
  • Voor meer informatie: Elma van Leeuwen, 06- 52631263
  • Sluitingstermijn: 29 september 2024