20 jaar ‘kLEEF!

‘kLEEF! bestaat 20 jaar

2004 – 2024

Lustrum

Op 1 oktober 2004 opende Stichting ‘kLEEF! haar deuren aan de Koninginnelaan 12 in Apeldoorn. Een nieuw iniatiatief, een inloophuis voor mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden was een feit.

Al snel stond een verhuizing gepland en togen we als kersverse organisatie naar de Tutein Noltheniuslaan 2. Ook dit pand was een tijdelijk onderkomen voor ons. Want op zaterdag 22 april 2006 was de feestelijke opening van het bijzondere pand aan de Vosselmanstraat 4. Een door de Stichting Roparun uit Rotterdam aangekocht en door hen verbouwd pand, viel ons hiermee ten deel.
De Apeldoornse ondernemer Auke van der Veen stond vanaf het begin garant zodat we ook echt van start konden. Al die jaren zijn Auke en Anneke ons blijven steunen, tot op de dag van vandaag, en zijn ze nog steeds hoofdsponsor van ons huis. Wij zijn de Stichting Roparun en Auke en Anneke van der Veen nog altijd zeer dankbaar dat zij ons in staat hebben gesteld ons initiatief echt uit te voeren.

In okober 2024 bestaan we alweer 20 jaar.
In de afgelopen jaren hebben we zo’n 80.000 mensen ontvangen in ons huis. We zijn uitgegroeid tot een niet meer weg te denken plek voor iedereen die met kanker wordt geconfronteerd en onze steun en aandacht zo hard nodig heeft.
Voor ons voortbestaan zijn en blijven we nagenoeg geheel afhankelijk van giften en sponsoring.

Daarom staat de maand oktober mede in het teken van twee sponsoracties:
– Op 6 oktober organiseren wij een nostalgische wandeling met heerlijke lunch.
– En op 19 oktober een kunst verkoop tentoonstelling waar we prachtig werk gaan verkopen, gemaakt door de gasten van onze eigen schildergroepen.

Mocht u ons huis graag eens van binnen willen bekijken en met eigen ogen zien en horen wat wij allemaal doen voor onze gasten? Op zaterdag 12 oktober houden wij open huis van 10.00 tot 13.00 uur.

Klik op de actie voor meer informatie:
Nostalgische wandeling en lunch
Kunst verkoop tentoonstelling