Kanker en toch zo fit mogelijk!

Wanneer u hoort dat u kanker heeft, voelt u zich vaak nog niet ziek. U denkt wellicht “dit gaat niet over mij!”. Sommige mensen voelen zich ontredderd, anderen willen graag de regie blijven houden door zelf ‘iets’ te doen. Bij Stichting ‘kLEEF! bieden we verschillende mogelijkheden aan in het programma ‘Kanker en toch zo fit mogelijk!’. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een goede conditie mee helpt aan het herstel tijdens en na de behandeling.

Over fysieke fitheid kunt u een gesprek hebben met een van onze professionele beweegcoaches of deelnemen aan het beweegprogramma.

Ook een gesprek met een diëtiste over algemene voedingsvragen en fitheid is mogelijk.

Mentale fitheid kunt u trainen met Mindfulness. Mindfulness neemt de vragen en gevoelens niet weg, maar kan u helpen anders om te gaan met dingen die er zijn. Dit kan leiden tot ontspanning en meer mentale of geestelijke fitheid.

Neem voor informatie en inschrijving contact met ons op via telefoonnummer 055- 576 26 76 of e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het aanbod geldt alleen voor mensen met kanker.

Vragen over voeding bij kanker

De activiteit ‘vragen over voeding bij kanker’ wordt aangeboden aan gasten met kanker. Hierbij ligt de nadruk op algemene vragen, gericht op wat bij kanker zich voordoet: aankomen, afvallen, misselijkheid, slechte eetlust, moeilijk slikken, veranderde smaak etc. De diëtiste geeft geen specifieke voedingsadviezen gericht op behandeling. Bij vragen over behandeling wordt verwezen naar de behandelaar.

Ria van Katwijk-De Boer is diëtiste, bij Stichting ‘kLEEF! kunt u bij haar terecht met algemene vragen over voeding die te maken hebben met kanker.

Ria heeft aan de Hogeschool van Amsterdam de hbo-opleiding Voeding en Diëtetiek met succes afgerond. Het beroep van diëtist heeft zij op verschillende werkvelden uitgevoerd: de eerste jaren is zij in ziekenhuizen werkzaam geweest en later is ze een eigen praktijk gestart.

Mensen met kanker kunnen een afspraak plannen met Ria via telefoonnummer (055) 576 26 76 of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Prachtig boek 'Tumor met een vleugje Humor'

Om situaties en dingen niet te vergeten tijdens de behandelperiode voor borstkanker, heeft Leontien van den Berg 100 tekeningen gemaakt.

Deze tekeningen brengen pakkend en met humor het behandeltraject in beeld. Alle 100 tekeningen zijn nu gebundeld tot een prachtig boek met de titel 'Tumor met een vleugje Humor'. Op 6 juni 2019 zal dit boek - tijdens een symposium in de Gelre ziekenhuizen locatie Apeldoorn - feestelijk worden gepresenteerd.

U kunt het boek nu alvast bestellen en vervolgens ontvangt u het boek zodra het er is (verwachte levertijd: begin juni 2019). Volg de procedure in de webshop, de prijs is € 15,95 exclusief de verzendkosten. Klik hier voor de webshop: https://www.leontienvandenberg.nl/product-page

Van elk boek gaat € 1,- naar onze stichting waar wij - omdat wij nagenoeg geheel afhankelijk zijn van giften en donaties - enorm blij mee zijn!

Op de foto: het boek 'Tumor met een vleugje Humor' en Leontien van den Berg met Elma van Leeuwen en Annemieke Simonis bij Stichting 'kLEEF!

Tumor met een vleugje Tumor met een vleugje kleef

Walking Summer Dinner 2019: maandag 24 juni

Dit jaar organiseren wij voor de 10e keer het Walking Summer Dinner op maandag 24 juni 2019: heerlijk dineren voor het goede doel, namelijk Stichting ‘kLEEF!. Graag nodigen wij u en uw relaties uit om aan dit diner deel te nemen. Klik hier voor de actuele informatie.

Vrouwen met borstkanker: ontmoetingsbijeenkomst

Donderdag 28 maart 2019 organiseren wij een ontmoetingsbijeenkomst voor vrouwen met borstkanker. Het onderwerp voor deze middag volgt zodra deze bekend is.
De bijeenkomst is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en te beantwoorden. Mammacare verpleegkundige Jeannet Ramaker en raadsvrouw Helene Enthoven zijn hierbij aanwezig.

De bijeenkomst is van 13.30 tot 15.00 uur. Er zijn geen kosten aan verbonden; een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.
Aanmelden kan via mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer 055 576 26 76.

Mocht u - vrijblijvend - op de hoogte gehouden willen worden van een eventuele volgende bijeenkomsten, dan kunt u dit aangeven via mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer 055 576 26 76.