Dineren voor Stichting ‘kLEEF!

Walking Summer Dinner op maandag 24 juni 2019: heerlijk dineren voor Stichting ‘kLEEF!. Graag nodigen wij u uit om aan dit diner deel te nemen. Lees hier verder.

Mindfulness

MINDFULNESS BIJ ‘kLEEF!
Wanneer u met kanker wordt geconfronteerd, kan wat voorheen vanzelfsprekend en zeker was, de vanzelfsprekendheid verliezen. U staat voor een onzekere periode die allerlei gevoelens en vragen met zich mee  brengt: angst, piekeren, onrust, pijn,  nieuwe grenzen, hoe ben ik daar altijd mee om gegaan en helpt dat nu ook? Mindfulness  neemt de vragen en gevoelens niet weg  maar kan u helpen anders om te gaan met dingen die er zijn.

WAT IS DE BEDOELING VAN MINDFULNESS?
Het doel van de mindfulness is een bewustwordingsproces op gang te brengen. Dit kan leiden tot ontspanning en meer mentale of geestelijke fitheid. U krijgt inzicht in de mechanismen van uzelf die stress, piekeren, somberheid of pijn veroorzaken. Door de training leert u sneller de stresssignalen en gedachten te herkennen en er niet als vanouds vanuit de automatische piloot op te reageren. U wordt minder geleefd en kan vanuit rust meer grip krijgen op de dingen om u heen. Vandaar uit kunt u zelf meer richting geven aan het leven. U ervaart dat hierdoor andere, vaak meer bewustere keuzes gemaakt kunnen worden.

WAT IS MINDFULNESS BIJ ‘kLEEF?
De workshop van 6 bijeenkomsten van een uur, wordt u door een gekwalificeerde en ervaren trainer  mindfulness  aangeboden. De trainer heeft ervaring in het begeleiden van mindfulness bij mensen die met kanker worden geconfronteerd. De training is een verkorte afgeleide van de originele 8 weekse mindfulness training. De belangrijkste aspecten uit de training komen aan bod.

Ervaring van een gast:
“Na de training mindfulness ben ik mij bewust van al die ‘onbewuste’ bedreigingen die zomaar tot paniek kunnen leiden. Rustig blijven ademhalen, beide benen stevig op de grond en dan bedenken wat er aan de hand is. Gewoon, met je volle verstand”.

Workshop Mindfulness

• Voor wie: voor mensen die kanker hebben en naasten
  • Wanneer: maandag 6, 13, 20 en 27 mei en maandag 3 en 17 juni 2019
  • Tijd: 9.30 tot 10.30 uur.
  • Docent: Suzan Biezeman
  • Kosten: € 24,-
  • Voor meer informatie of opgave kunt u bij ons langskomen in het huis (Vosselmanstraat 4 in Apeldoorn), mailen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ons bellen via telefoonnummer 055-5762676.