De Koninklijke Wandeling

Steun ons door mee te doen aan De Koninklijke Wandeling op zaterdag 18 mei 2019!
Klik hier voor meer informatie.

De Koninklijke Wandeling

Op zaterdag 18 mei 2019 start de 6e 'kLEEF Run Kroondomein Het Loo. Dit jaarlijkse loopevenement is voor meisjes en jongens (1 km), volwassenen (1, 5, 8 en 10 km) en wandelaars (2 of 5 km) ten behoeve van Stichting ‘kLEEF! in samenwerking met AV’34. De 'kLEEF Run wordt gehouden op het voorterrein van Paleis Het Loo en in Kroondomein Het Loo, een unieke locatie!
NIEUW in 2019 is De Koninklijke Wandeling. Deze wandeling (2 of 5 km) gaat door de paleistuin, langs ‘The Garden of Earthly Worries’. ‘The Garden of Earthly Worries’ is een presentatie van vier imposante eigentijdse sculpturen naar ontwerp van de architect Daniel Libeskind
De 5 km wandeling gaat na de paleistuin door naar het paleispark van Kroondomein Het Loo.
Beide wandelingen zijn o.l.v. een gids en start op zaterdag 18 mei 2019 om 11.05 uur bij het hek voor het stallenterrein.

Naamloos kopiesculpturen

Met deze wandelingen wordt Stichting 'kLEEF! gesponsord: het inschrijfgeld (€ 8,50 per deelname) komt volledig ten goede aan deze Apeldoornse stichting. Stichting ´kLEEF! is een laagdrempelig inloophuis voor mensen die kanker hebben of hebben gehad en/of hun naasten of nabestaanden en is nagenoeg geheel afhankelijk van giften en donaties.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Locatie
Op zaterdag 18 mei dient u zich eerst te melden bij het wedstrijdsecretariaat van AV'34 op de laan richting het stallenterrein (zie onderstaande kaart: vanaf de Zwolseweg (monument de Naald) over de klinkerlaan richting de stallen van Paleis het Loo).
Daarna start de wandeling bij het hek voor het stallenterrein; een gids zal u daar opwachten.

Inschrijven kan via deze link

daniel libeskindKomt u op de dag zelf, dan kunt u een startbewijs ophalen bij het wedstrijdsecretariaat van de 'kLEEF Run Kroondomein Het Loo. U dient het inschrijfgeld dan contant te betalen.

Zie het kaartje hieronder voor de exacte locaties:

wandeling kaart

Parkeren
Kom zoveel mogelijk op de fiets naar de 'kLEEF Run Kroondomein Het Loo. Fietsers kunnen parkeren of stallen vooraan de laan bij de Zwolseweg. Auto's kunnen parkeren aan de Jachtlaan, Loolaan en Loseweg, alsmede de Koning Lodewijklaan. Bij start en finish is geen parkeerterrein. Wel is er betaald parkeren op de parkeerplaats aan de Amersfoortseweg.

ACHTERGROND INFORMATIE PALEISPARK

Kijk op de site van het Kroondomein.

ACHTERGROND INFORMATIE SCULPTUREN

De abstracte beelden symboliseren de elementen ozon, distikstofmonoxide (lachgas), methaan en koolstofdioxide. Volgens kunstenaar Daniel Libeskind zijn deze gassen schadelijke bijproducten van ons menselijk handelen en dragen ze bij aan de onbalans in de natuur, leidend tot onomkeerbare klimaatveranderingen met desastreuze gevolgen voor mens en natuur.

Contrast met barok
De 17e-eeuwse paleistuin verbeeldt het paradijs, als een menselijke weerspiegeling van de perfecte natuur. De aarde verandert echter zienderogen onder invloed van het menselijk handelen. Met de vier beelden plaatst Libeskind een groot contrast in de barokke paleistuin. Voor het eerst wordt er hedendaagse kunst getoond in de tuin van Paleis Het Loo.

Daniel Libeskind
Studio Libeskind in New York geniet internationale faam vanwege ontwerpen voor musea en andere culturele en openbare gebouwen wereldwijd, zoals het Joods Museum in Berlijn en het masterplan voor de herbouw van het World Trade Center in New York. Daniel Libeskind is tevens ontwerper van het nog te realiseren Holocaust Namenmonument in Amsterdam. De kunstenaar ontving vele prijzen voor zijn werk.

Kijk ook op de site van Paleis het Loo voor meer informatie over deze sculpturen: Paleis Het Loo

Foto en artist impression: Copyright Studio Libeskind