Huisbezoeken

Stichting ‘kLEEF! heeft sinds kort een extra dienstverlening voor mensen die het inloophuis niet (meer) kunnen bezoeken.

Balanceren tussen hoop en vrees

Als u gehoord hebt dat u een ernstige vorm van kanker hebt en misschien niet meer beter wordt, kunnen er heel veel vragen en gevoelens op u en uw omgeving afkomen.

De geestelijk begeleider van stichting 'kLEEF! kan een gesprekspartner zijn wanneer u behoefte heeft om met een buitenstaander te praten over alles wat u in deze fase bezig houdt.

Een persoonlijk gesprek bij u thuis, tijd en ruimte om naar uw verhaal te luisteren en uw zorgen te delen. Het slechte nieuws van een ongeneeslijke ziekte kan de grond onder het bestaan doen slaan. De toekomst wordt onzeker. U mist elk gevoel van controle over uw eigen leven. Gevoelens van angst, onmacht, woede, hoop en wanhoop wisselen elkaar af.

Onderwerp van gesprek kan zijn hoe om te gaan met de ziekte, de pijn, de behandelingen, keuzes die misschien gemaakt moeten worden. Maar ook de grote vragen van het hoe en waarom. Waar haal ik de kracht vandaan. Onze geestelijk begeleider probeert samen met u te zoeken, te ordenen en te ontdekken wat uw mogelijkheden zijn en waar uw kracht ligt.

Wie is zij?
Onze geestelijke begeleider is universitair geschoold en heeft ruime ervaring met mensen die ernstig ziek zijn (lees hier meer over haar). De gesprekken zijn strikt vertrouwelijk.

Contact
Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 57 57 15 12 (het kan zijn dat u de begeleider niet direct aan de lijn krijgt, maar als u naam en telefoonnummer inspreekt wordt u binnen 24 uur door een van de begeleiders teruggebeld).

Er zijn geen kosten verbonden aan deze dienstverlening van Stichting 'kLEEF!